torsdag 8 februari 2018

Sixten i februari

Charmen med att ha en liten Sixten är att nu lär jag känna hans personlighet mer och mer. Han finns alltid vid min sida. Vi gör allt tillsammans men på olika sätt. Han är ett otroligt sällskap och vi vill båda ha vår självständighet och frihet till varandra.
Vi har båda våra rutiner om dagarna som inte skiljer sig så mycket. Vi sover, äter och promenerar på samma tider.
Vi syr, lagar mat, hämtar posten och andra göromål tillsammans. Min bästa kompis.

Ibland går han hem och hälsar han på sin bästa kompis Zlatan och leker en stund.

 Man kan använda en bärkasse för att få en stund för sig själv
 Ibland får jag kärleksfulla lappar som ligger på morgontidningen
 En dag upptäckte Sixten potatis och morotsskal. De var roliga att leka med och jättegott med morötter

 "Varför är det ingen som har talat om att man kan sitta här och dricka vatten?"
 En ny vana är skapad
 Nästa morgon.......
 Frukost....pyttelite marmelad på skeden, massor med vatten att dricka men osten skippar vi
 Vi njuter båda två...."Sov på min hand"
 Nya sovplatsen vid TV. Ett eget litet kvilttält i soffan
 Lunchvilan
 Sixten uppskattar mina kviltar och kuddar. Det tackar jag för :)
 Efter morgonpromenaden sitter han alltid här och tittar på fåglarna och somnar ett tag.
 På kvällen är badrummet med golvvärme sovplatsen på natten
 Sen har vi vårt gemensamma intresse.....kviltsömnaden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar