måndag 4 december 2017

Tula Pink

Jag har fått en ny favoritdesigner Tula Pink. Hon har ljuvliga tyger men ganska svåra att sy i. Det är så fina mönster och då vill jag inte skära sönder själva mönstret i tygerna.
Nu har jag även köpt hennes böcker och försöker tänka mig in i hur jag ska kunna få ihop en kvilt.
Jag får tänka lite annorlunda och även färgkombinationer. Men det är en spännande utmaning.

Tula Pink is an illustrator, a fabric designer, a quilter, an author, a maker and a generally good person who enjoys talking about herself.
Tula is most recognized in her industries for her dark sense of humor, a flair for hiding animals in the strangest of places (artistically, not literally) and her boldly unique use of color and pattern. Tula comes from the "more is more" school of design where there is never enough space and always room for that one last thing.


Dessa 100 block har jag sytt i lila nyanser, det blir som ett mosaikblock. Men jag vill gärna sy om dessa block i Tulatygerna


Detta är en serie som jag har köpt med katt tema "Tabby Road"


Ett annat tema som jag köpte nu "True Colors"och "Eden" 
 Ett av hennes tyger, i blomman finns ett ansikte. Hennes tyger är som konst

Vad ska jag nu välja för mönster till en kvilt i hennes tyger?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar