måndag 25 december 2017

Juldagsaktiviteter

Lång sovmorgon och när jag tittade ut så regnar det. Men grabbarna och jag tog en promenad, skönt ute.
Idag tar vi det bara lugnt.
Jag går in i syrummet och Ronnie ska leka med sitt aktivitetsband han fick i julklapp. Det är en hel vetenskap innan man begriper hur den fungerar.

Jag sydde klart två dukar med jultyger. Nu vill jag inte höra eller göra mer som påminner om julen. Jag blir snabbt mättad. Nu är den över för i år och jag lägger alla jultygerna i en låda tills nästa december.

 Det är 2,5" bitar Candy som jag har sytt av, köpta hos Quiltstudion i Göteborg
Det blev tygbitar över så jag sydde en mindre duk av dessa.
Jag kviltade tvärs över de grön och vita kvadraterna med grön broderitråd
Lite fika så lussebullarna tar slut. Sen lite skön läsning.
 för sista gången i år länkar jag till

och önskar Gott Slut på det gamla året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar