fredag 22 december 2017

God Jul!

Den här julen firar vi utan våra barn och barnbarn. Därför ville vi göra något för andra som kan behöva en fin jul men inte har resurser av olika anledningar

Vi fick kontakt på FB Vänersborg där en kvinna efterlyste hjälp till två ensamstående mammor med tonåringar,dålig ekonomi pga långtidssjukskrivning
Vi vet ju alla att sjukbidraget inte är så högt för många. Att då fira jul med sin tonåring och pengarna  inte finns för julklappar och julmat när räkningarna är betalda.

Då är det inte svårt att hjälpa till. Lite för oss men mycket för dem.
Vi handlade mat, basvaror, bröd, ost, korvar, godis, kakor, kex, fisk mm. De fick några julklappar också.

Det blir en bra och skön jul för oss. Vi kan ju ändå unna oss mat och julklappar. Det finns så många som sitter med ångest över att pengarna inte räcker till denna månad. Affärerna spelar julsånger och lockar till köp. Det ska vara så glatt och roligt. Men hur många mår inte dåligt den här helgen.......



Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet.

Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.

Jag önskar er alla en skön helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar