måndag 4 december 2017

Brimfield kvilt

Två quiltare besökte en loppmarknad i staden Brimfield i USA. De hittade en antik halvfärdig quilt i ett mönster de inte kände igen. De gjorde efterforskningar och fann att detta tydligen var ett helt unikt mönster!
Genom ett samarbete med PaperPieces har de bestämt att introducera detta mönster till oss på tjugohundratalet.

När det finns en historia bakom en kvilt är det roligt att sy. Då vet jag att det finns någon i USA som har hittat på detta mönster för längesedan. Men jag skulle vilja veta mer om själva kvilten.
Den här kvilten är handsömnad och det svåra är att hitta tyger. Ska jag ta dagens design eller hålla mig till tyger som ser äldre ut?

Så här kommer kvilten att se ut, sen får vi se hur min kommer att se ut :)

 Mallarna till blocket

Jag återkommer när jag har tittat ut tygerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar