söndag 8 oktober 2017

Sköna Söndag

För länge länge sedan fanns det ett TV program som hette Sköna Söndag :).
Men den ska jag inte skriva om.
Idag vaknade vi till en strålande sol, vi bestämde oss för att åka upp till Hunneberg och promenera. Det är den vackraste tiden nu på hösten att gå i skogen, sparka på löven och insupa alla skogsdofter.



 De enda djuren vi såg var i Sagoskogen för barnen. Där fanns en räv och en grävling om ni tittar noga.

Efter promenaden blev vi hungriga. Idag slapp jag matlagning och blev utbjuden istället. Det tackar jag inte nej till :).
Vi gick till Cyrano och där åt jag min favoritpizza "La Belle", med camenbert, italiensk skinka, päron och honung. Det är en tunn botten och känns bara nyttig att äta.
Idag ingick det efterrätt, en chokladmousse med bärsås. Den åt jag upp innan jag hann fotografera :)
Det är en mysig liten Restaurang som spelar bara fransk dragspelsmusik
 Deras ugn med vackra kakelplattor

Det blev en Skön söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar