söndag 6 augusti 2017

"Macken"

Om storasyster ska ha sin Ponymössa på sig då vill även Milo har mössa. Som tur var fanns jordgubbsmössan i huset. Att den är stickad i ull spelar ingen roll :), coola barn.

Idag gick turen till Trollhättan och lekplatsen"Macken" från filmen med samma namn.
Det är så roligt att se hur bra tänk det är för barnen. Men vi vuxna tyckte det var lika kul :).


Jag krånglade in mig i hålet på rutschkanan för Milo tyckte det var lite läskigt och åkte ner med barnen. Andra gången jag skulle åka kom jag inte ihåg hur jag kom in i det lilla hålet, till slut blev det så pinsamt när ett barn klättrade upp och fick syn på mig som försökte få in båda benen i hålet. Hon blev så rädd och klättrade gråtande ner till sin pappa. Då kom han också uppför stegen och då låg jag på alla fyra och kom fortfarande inte in i hålet. Då gav jag upp!

Här väntar Josefin på att vi ska komma åkande


 Ja ja man får bjuda på sig själv :)

 Verktygstavlan är ett foto men såg så verkligt ut
 Alla bilarna var gjorda i trä



 Milo tankar bilen



 Verkstan

 Fikarummet i Verkstan


 Härinne kunde man trycka på en knapp så pratade man ur filmen "Macken"
 Affären på Macken
 Det är bilder på väggarna som liknade varor mm.





 Utanför Macken fanns klätterställningar och olika gungor

 Linbanan är populär......men mamman åkte inte idag :)

 En jätterolig lekplats för små som stora

 Vi åker vidare till Vänersborg och Skogshyddan för lite "lunch"
 Glass och våfflor


 Gounge :)
 Lika goa unge
 Hemma och äter middag med glass och hallon till efterrätt

 Milo har bara bilar i huvudet. Här bygger han garage på Sixtens klätterställning

Alla glada och nöjda med dagen och jag somnade i soffan när vi kom hem. Det är jobbigt att vara mormor men underbart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar