söndag 2 juli 2017

Veckans Sixten

Nu är han väl ändå färdigväxt! Det är en kille med långa ben och fin smidig kropp med glänsande päls.
Jag kan ställa klockan efter hans vanor. Han är en självständig kille som charmar in sig både hos katter och människor. Vi är kända i kvarteren eftersom han går som en hund med Sigge varje morgon och oftast på de andra promenaderna också. Det är de enda gångerna han pratar och då under hela promenaden. Jag svarar och vi för en dialog med varandra under hela promenaden.

Lunchen äter han med Sigge och sen går de och sover. De äter varandras mat under god sämja och dricker från varandras vattenskålar.

På kvällen är han ute till senast 23.30, kommer in och äter. Lägger sig på min arm och ska bli klappad. Sover ett tag och byter sida, sen ligger vi rygg mot rygg.

 Min vackra misse....

 Spännande med halsbanden


 Aha! Man kan putta till flaskan, det är kul :)
 Jag? Nä nä jag har bara suttit här och tittat
 Lunchvila


Vi återkommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar