torsdag 13 juli 2017

Danmarksaktiviteter

När vi åker på våra utflykter så är det full fart på oss. Vi vill se mycket och njuta. Eftersom jag har min trötthetsjukdom ME så vet vi aldrig när den slår till. Jag är glad att vi kommer iväg och njuter varje minut. Vi tar dagen som den kommer och planerar sällan i förväg våra aktiviteter. Vi har önskemål och nöjer oss med detta. Slår det in så är det jättekul men om inte så blir vi inte besvikna.

Äntligen kommer vi över till Danmark. En liten båtresa på 20 min över till Helsingör.
Vi valde att åka den vackra Snäckvägen ner till Köpenhamn, den går jäms havet på ena sidan och de vackra husen på andra sidan.


 Helsingör
 Alla husen är som små slott längs vägen








En mil innan Köpenhamn svängde vi av till Lyngby.
Där finns en Quiltaffär som jag bara måste besöka. Där fikade vi och i Danmark är inte Cafe ett fikaställe. Där äter man lätta maträtter, smörrebröd och öl.
Vi hittade ett bageri, där fick vi bullarna i en påse och kaffet i en mugg. Så vi satt utanför på en bänk och fikade :).
Speich Design

 En liten del av affären.
 Skär till mina tyger
 Tjusig väska att bära mina tyger i
 Mina inköp till en kvilt
 Ny linjal att prova med mönster
 En dag ska jag sy denna kvilt
 Så fina tillsammans

 Köpenhamn
Vackert väder tills vi kom ner hit. Då började regnet ösa ner. Den mesta tiden i storstan blev i bilen. Men då fick vi se mer av staden runt om.
Två nätter på hotell och en dag i Danmark med roliga inköp.
God mat med gott rosevin
Jag är jättenöjd med vår lilla semestertripp!
Nu åker vi hem och vilar hjärnan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar