söndag 4 juni 2017

Tegenkviltarna

Idag träffades "Tegenkviltarna" och sydde medans det regnade ute, alltså ett perfekt syväder. Tegenkviltarnas medlemmar är alla i familjen som hjälper till på något sätt. Idag var det Familjen Ågrens tur.

Ronnie fixade fika och Sigge vaktade tygbitarna så de inte ändrade plats. Sixten tvärvägrade vara med utan sov sig igenom dagen.
Duktiga Sigge, satt och vaktade mina block.

Maria och jag sydde och levde upp till vårt namn Tegenkviltarna.
Jag sydde runda former på min Labyrintkvilt
 Maria kviltade sin Curvlöpare
Fika behövs när man sliter hårt.
Dagen avslutades med en middag :)


När jag var hos Anna Batik och sydde i april, köpte jag tyger till en kvilt. Jag döper den till Valborg. Jag var där under Valborgsmässohelgen. Den får symbolisera elden och gräset.
Kvilten ska nu kviltas och sy en avslutningsram på.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar