lördag 24 juni 2017

Oslokvilten

När jag fyllde jämna år valde jag bort kalas och önskade mig en kviltresa till Oslo med min kära.
Det blev första gången jag besökte Katrines Quiltestue som jag bara har sett på nätet och har hört mycket gott om.
Jag blev inte besviken, dels träffade jag åter min vän från Lidköping som nu jobbar där, sen fanns det så mycket vackra tyger. Det svåra är att kunna välja ut tyger till en kvilt som jag ville ha som minne av födelsedagen.

Jag valde tyger som jag aldrig hade kunnat välja om jag bara såg ett av dem. De var inte färger och mönster som jag hade lagt märke till. Men det blev en utmaning för mig. Jag blev jättenöjd när jag hittade ett mönster till tygerna. Det blev mycket bläddrande i mina Quilttidningar innan jag hittade rätt mönster till dessa tyger.

Så här blev resultatet :).
Jag kviltade själv och valde att kvilta i de grå blocken. Detta är ett mönster som jag ville att det skulle synas och kviltade sparsamt.

Det grå tyget använde jag även till en avslutningskant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar