fredag 23 juni 2017

Midsommarafton 2017

Jag är uppväxt med starka traditioner. När Josefin bodde hemma så firade vi också alla traditioner och då oftast med mina föräldrar och släkt.
Många gånger blev detta stressigt när jag jobbade. Jag ville helst bara ta det lugnt men det är svårt vid dessa högtider som jul, påsk och midsommar.

Nu har vi båda tänkt om hos oss. Vi ska bara fira som vi tycker om och då får det bli annorlunda.
Idag på midsommarafton bestämde vi att åka till ett nytt ställe och titta på midsommarfirande och fika.
Vi åkte först till Uddevalla och tippade och köpte den traditionella Quilttidningen till mig.
Vi åkte vidare till Orust och mötte upp vår vän Marianne och besökte en ny loppis. Där hittade jag så fina nubbeglas och en retrovas.

Efter detta besök så körde vi till Midsommarfirande i Tegneby på Orust. DÅ kom regnet! Vi nöjde oss med att titta på det lilla minitåget som promenerade till Bygdegården.






Vi for vidare hem till Boris och Marianne och åt midsommartårta. En jättetrevlig eftermiddag med mycket prat om ditten och datten och mys med Milton, deras pudel

Nöjda och glada åkte vi hem och åt vår midsommarmat. Jag dukade med Ronnies farmors hembroderade duk. Vi åt sill och potatis med laxrullar. Mer behöver vi inte på vårt bord.



Det känns så ljuvligt att vi inte ha några måsten eller bör. Vi har friheten att välja vårt sätt att fira våra traditioner. Vi tycker om att vara med varandra och vill inte binda upp oss att fira med ett gäng som ses varje år.






1 kommentar:

  1. Om Ni hade följt med bort till Hembygdsgården, där midsommarstången skulle resas, hade Ni träffat på mig, för jag var där med min familj.

    Dollandesign

    SvaraRadera