tisdag 2 maj 2017

Syträff i Ed 2017

Årets första syträff i Ed. Det är så roligt att få komma tillbaka igen. Den här gången var vi inte så många, men tillräckligt för att fylla sylokalen. För min del är det jättebra för hjärnan att det inte är så mycket ljud omkring mig.
Vi skulle sy i fyra dagar den här gången. Det är en utmaning, skulle jag orka så många dagar?

Jag preparerade mig med piggmedel och tog reserv med mig, spruta, magnesium, godis, dricka. Att äta sött håller mig igång ett par extra timmar, så det är bara att chocka kroppen med sött. Ett knep som inte är så nyttigt men nödvändigt när jag vill orka lite extra.
Jag vill så gärna känna mig lite normal och vara som de friska.
Vi syr i samma skola som alltid. Där finns en vacker kakelugn och ett vackert möblerat rum

Jag packar upp och sitter med Marianne. Jag har tre projekt med runda former att sy.
Anna har sin butik med sig och det är inte svårt att handla under helgen.
 Här sitter vi utspridda och syr i 4 dagar

 Anna visar en kvilt som vi kan sy
 Steam Punk heter denna kvilt som jag håller på att sy........
 Den här kallar jag för Labyrinten för jag kommer inte ihåg namnet på bonaden. Det är en tysk designer Brigitte Heitland
Bra att placera sina block på en designertavla och se resultatet
 Det är alltid en workshop under träffen. Idag fick vi sy en liten ask. Det har kommit en ny vadd som vi provade till detta lilla projekt






Vännen Marianne som satt mittemot mig och sydde väska och necessär
Vi bodde på vandrarhemmet i Ed. Den här gången bodde vi tre i rummet med mycket fniss.....
 Varje dag åkte jag och vilade någon timma, kändes bra att komma iväg ett tag
 Godispåsen fanns alltid tillgänglig under sömnaden
Ordnat kaos
 Började även på en Valborgsmässokvilt......
Sen åkte det hem diverse tyger mm.....

Detta ska bli Valborgsmässoaftons kvilt
 Lite blandade tyger

 Sixten somnade när jag skulle visa mina inköp så intresserad var han.
 En stor inch kvadratlinjal
 Skulle bli en väska men ångrade mig. Tygerna är för vackra för att inte synas


Tack Annas Batik för en underbar helg!

 Det finns mera foton från syträffen på Bandykviltarnas blogg http://bandykviltarna.blogspot.se/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar