fredag 14 april 2017

Nu fyller jag år igen!

Jag har inte planerat något kalas och hade inga förväntningar på den här dagen. Ronnie ville bjuda ut mig på middag på kvällen. Så min dag bestod i att vila och ta det lugnt.

MEN......vilken uppvaktning jag fick utan ett kalas :)!
Detta är kanske inte så roligt för er att läsa men ett vackert minne för mig som jag vill skriva ner och bevara i mitt hjärta som ett minne.
 Sedan jag blev sjuk så uppskattar jag det lilla i tillvaron på ett helt annat sätt. Jag blir så lycklig för lite bekräftelse och kärlek.
Den här dagen blev full av kärlek från olika håll i Svealand. Tack till er!

Jag har fått så fina presenter med mycket tanke bakom, då blir jag lycklig och glad. Jag älskar paket men det behöver inte vara dyra och märkvärdiga presenter, det är tanken som räknas. Jag vill inte avstå från varken julklappar eller födelsedagspresenter :)

Min goaste vän visste att jag älskar Quiltböcker och det intresset  har vi gemensamt :)
Känn ingen press :). Så många roliga snabbsydda projekt....hmmm. Jag har en Jellyroll liggande, nu har jag några projekt att välja på.
 Så vacker textat
Påskharen överraskade mig med paket utanför dörren. Men jag misstänker att Påskharen har ett namn som börjar på B :). Min goa vän!
 Påskte, Sixtenbrickor och en vacker tygväska
 Ronnie fick en liten söt Påskkärring :)

Min lilla Estelle har målat söta Prinsessor och skrivit själv att det var från Estelle. Jag fick skypesamtal där Milo sa GRATTIS och även Estelle. Då kommer tårarna, dessa älskade godingar......

Kort med posten är sällsynt dessa dagar, desto roligare att få
Min Josefin har alltid ett tema som är genomtänkt vid kalasdagar. Temat i år var Sömnad :). Det är det minsta jag kan säga att Josefin gillar, därför känns det extra när hon hittar finurliga presenter i detta tema. Hon vet att jag gillar Ernest design. En Ernest får jag jul och födelsedag, kul att samla på.
Hon var i London och hittade en Quilttidning till mig. En deckare som handlar om en syträff med lite god mörk choklad som tilltugg. Då blir jag rörd igen. Underbara "unge"!!!!!




Mammas tema var lila, grönt och kärlek.
I dessa tider behöver vi mycket kärlek och vackra färger omkring oss :)
 Doftljus.....men jag funderade först hur ett lakan kunde få plats i denna burk.......ja jag är lite korttänkt :)
 En fin grönsvart tunika från Masai
 Nagellack och lite smått o gott
Visst är det härligt att bli bortskämd. Det växer inte bort med åldern :)
När Ronnie kom hem åkte vi till "vårt" matställe Cyrano.

 Ett glas rött och min favoritpizza
 Italiensk skinka, päron, grönmögelost, honung med chevrekräm.......mums
 Årets Ölfoto. Förra året satt vi på Egon i Oslo med nästan samma ölpose

När vi kom hem kom presenten från min man.
 Mina småkillar har skrivit sina namn själva!
Ja vi har sådan humor i familjen :)
 Tyvärr inga miljoner......
Tack min älskade!
VA får jag mera?
Vad katten är detta?
 Så fint paket....men vad är detta?????
 Nääääää, jag finner inte ord, hur har han lyckats med detta?
 Sagan är denna; Jag såg en söt karamellkvilt på fb från Katrines Quiltestue i Oslo som jag besökte förra året när jag fyllde år. Jag visade som hastigast Ronnie och sa att den var väl fin......hmm sa den intresserade.
Han la den på minnet och kontaktade affären och min vän som jobbar där. Hon plockade fram tyger till kvilten och skickade allt till Ronnies jobb.


Denna lycka när jag öppnade paketet, tårarna rann och jag blev så glad!
Kan man få något roligare.....lyckan var fullständig.
Denna mannen i mitt liv vet hur han ska få mig att gråta av glädje och känna mig bortskämd och älskad.
Nu måste han titta mycket på fotboll så jag kan sy på min kvilt. Hälften är handsömnad framför TV och sen blir det maskinsömnad.

TACK TACK FÖR EN UNDERBAR KALASDAG!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar