tisdag 4 april 2017

Från mörk till ljus

Jag är mörkhårig men det gråa börjar ta över. Jag färgar o färgar men det blir inte bra, mörk i topparna men ljus i botten.
Nej det är dags för en radikal förändring!
Vad kan man hitta på för kul utan att bli gråhårig. Där är jag inte än.

Så här ser jag ut före........
 Trött men förväntansfull ska jag nu ner till min frissa

Jag börjar med att klippa av längden. Anki klipper upp håret i etapper så självfallet kommer fram. Men sparar lite testar fram så det blir lite kul.
Här ligger allt som är klippt.
Sen börjar färgeriet!
Jag har inte en aning om vilka toner som kommer fram. Nu till förnedringskortet :)
Här sitter man och se vacker ut.
Under tiden fikar jag och läser intellektuella tidningar :)
Nu kommer vi till det spännande momentet......

Så fint, jag blev jättenöjd!
Det ser så annorlunda ut när jag är van vid det mörka.
Nu har jag ljusbrunt, mörkblont, kastanjerött, lite av det svarta och grå.


Anki har gjort ett jättebra jobb!
Detta är en gammal gedigen lokal. Det har varit  Herrfrisering med rakning. Hon har kvar hyllan med alla rakkoppar som man kan se längst upp på fotot med vita prickar. Däruppe sitter jag alltid och klipper mig. Det var väl intressant för er att veta :).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar