lördag 8 april 2017

Accuquilt

Accuquilt....vad är nu detta?
Jo en stansmaskin som underlättar när jag skär former. De uppfinner så bra tillbehör för oss kviltare. Vi blir bara fattigare och fattigare men allt blir bara roligare och roligare.
Jag ska sy en kvilt med runda former. Nu ska ni få följa med på denna resan......men det kan ta sin lilla tid :)

Detta mönster ska jag använda mig av. Jag har blivit så förtjust i denna designer. Hon har många roliga mönster och tyger som hör ihop.
 Tygbunten med olika färger och motiv
 Nu lägger jag ett lager på ca 6 tyger på en mall och vevar igenom rullen. Ut kommer färdiga rundlar
 Det blir inte mycket tyg över, inget slöseri.....
 Här är min packe med rundlar som jag ska använda mig av till kvilten
Fortsättning följer........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar