onsdag 8 mars 2017

Estelle 5 år

Jag hade turen att komma och få vara med och fira den stora dagen, Estelle fyllde 5 år!
Vi började kalasdagen med att sjunga för Estelle som hade legat länge och väntat på att vi skulle komma :).
Kalasdukning till frukosten
 Milo gör sig klar att gå in och sjunga med Nalle Puh i sin lilla gubbpyjamas
 Tjejen som låtsades att hon sov när vi kom in :)

Paketöppning vid frukosten. Estelle hade önskat sig allt som har att göra med My Little Pony.
Det är en rolig tjej. När hon hittar sitt intresse då går hon in för det till 100%. Först var det Pippi, då ville hon ha allt som hade med Pippi att göra. Hon ville se samma pippifilm varje dag, läsa Pippiböcker, leka med Pippisaker.
Sen kom hästen, då red hon varje söndag, bilder på hästar, hästar i alla former.
Nu är det Ponytider.
Det är Ponyhus, olika Ponys, Ponykläder, hårspännen, ja allt som har med Pony att göra.




 Milo fick en Polisbil med olika sirener av mig. Han måste ju oxå få paket
Josefin bakade en Hästtårta till kalaset och dukade naturligtvis med Pony.
Efter lunch kom bästisarna med paket och föräldrar. Förskolans kompisar får komma på en lekdag när det blir varmare och de kan vara ute. En bra lösning.
Kalasklädd




 Milos bästa kompis  kom också med sin bror.
 Alla lekte med alla när de var jämna par :)




De hade inte tid med ett längre fika.
I slutet på kalaset var det fiskdamm.
 Milo fiskade upp sin påse
 Vad är det i påsen.....spännande ögonblick

 Bäst att ta ut allt och titta noga. Lite godis och små leksaker
Lilla Tuva nästan 3veckor
 Klart jag ställer upp som barnvakt :)
 .....eller var det så att jag tvingade föräldrarna att ge mig lilla Tuva :)
Jo jag läste Ponysaga för henne.
På kvällen softade Milo med en tecknad bilfilm innan sängdags.
Estelle tittade på en Ponyfilm
 På morgonen tappade Estelle sin andra tand.
Nästa morgon åkte jag hem till Vänersborg. Jag åkte från en kall vårdag med strålande sol till ett vinterlandskap.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar