lördag 25 februari 2017

Kviltshopping

Idag åkte vi ner några kviltnördar till Quiltstudion http://www.quiltstudion.se/sv/butiken.html och shoppade loss.

Vi kom kl 11 när Pia öppnade och gick 14.15 när hon stängde. Det är så många vackra tyger och inspirationen spirar. Man får beslutsångest, ändrar färger, titta på nya kombinationer, tänker om på nytt och så fortsätter processen timme efter timme.
Vi tog med oss fika till affären. Vi hinner inte att gå ut och fika :). Kaffet bjöd Pia på. Snabbt i med en bulle och kaffet sen fortsätter vi med beslutsångesten :).

Att få gå en i en bra Quiltaffär medför så mycket glädje för själen. Det finns absolut inget roligare att handla än vackra tyger till nya projekt. Visst är det dyrt men vem tänker på det i den stunden.  Det är värt alla pengar man har.....om man har en karl så han kan betala maten den månaden :).

Cissi bestämmer sig för att sy ännu ett projekt, vilka nyanser.........
 Hela disken är full med våra tyger . Nu ska vi diskutera vilka ska vi ha och hur mycket behöver vi till våra projekt
 Åhhhh så fina, men glömde köpa. Få ta dessa nästa gång.
 Marianne är klar först och betalar. Vi blir alla smått chockade när vi ska betala. Men det tillhör spänningen här i livet :)
 Nja är hon verkligen klar? Marianne kanske ska ha de blå tygerna i alla fall......
Är hon klar nu då?

 Näää nu får det räcka!
 Pia får räkna och räkna hur mycket jag behöver till mina projekt. Om jag minskar den ramen med några cm....hur mycket behöver jag då i den färgen....så går snacket.....

 Först ska jag sy denna......
Jag utmanar mig själv och köper tyger med guld i. Men de passar så jättebra till detta projekt.

 Andra projektet med samma designer
 Det blir dessa tyger med charmpacks
 Tredje projektet med samma designer.
 Komplettterar tyget till min Steam Punk. Detta tyg är så användbart eftersom man kan dela till remsor och får en hel serie tyger.
Steam Punk Steampunk Jen Kingwell Designs Quilt Pattern
 En linjal som jag kan använda till olika projekt
 Kompletterar några tyger till Thumbler kvilten på gästsängen. Det fattades två rader......
Nu åker vi hem glada och sysugna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar