torsdag 8 december 2016

Vardagslivet med Sixten

Vi börjar sakta vänja oss vid varandra med nya vanor och tider. Vissa fm vill jag sälja honom billigt, han är överallt och han bits och river mig. Jag jagar honom med blomsprutan. Ibland lyckas jag och ibland njuter han av vattnet han får på sig.
Eftersom jag är envis av naturen så är det en ständig kamp vem som vinner :).
Men för det mesta är han bara go och en liten skrutt som upptäcker världen. åt mig.

Vi börjar dagen med frukost. Sixten får en pytteliten ostbit för att han är så snäll och passar vattenkokaren
 Han tvättar tassarna så han inte luktar ost
Håller koll på att jag inte äter för många smörgåsar
 Tittar så att även fåglarna har frön till frukost. Han är så omtänksam.

På dagen roar vi oss med lite julpyssel
 Vi blev riktigt nöjda med resultatet
 Vi är inte riktigt överens hur vi ska pynta. Vi tänker olika. Sixten tyckte Tomten skulle ligga och sova på lingonriset, det är ju inte julafton än! Hmm ja men .....jag flyttade upp vasen så jag fick bestämma :)
 Efter många diskussioner så fick jag ihop en krans av Polkagrisstavar
Sixten vill så gärna lära sig att sy på symaskinen. Det är lite tidigt än så jag tycker det räcker med att han tittar på.

Vi börjar med att skära ut blomblad

 Läser mönstret
 Tittar hur man syr ihop
Synar slutresultatet
Nu är det dags för en liten vilopaus!
Då passar jag på att sticka lite.


 Mys pys
 Vaknar till och tittar ut ett tag för att sen återvända till soffan och fortsätta med myset


Börjar smått vakna och vill busa med Sigge.
 Väntar på Pappa som snart kommer cyklande i mörkret
Så här ser dagarna ut för Sixten.
Hans värsta timmar med bus tar vi en annan dag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar