söndag 18 december 2016

Sytt och stickat

Jag stickar sockor från UllTuss boken. Jag tänkte inte sticka alla men några vill jag prova på. Dessa som jag skulle sticka var så fina. Men mönsterstickningen var så tråkig så jag bytte till min egen design efter den turkosa delen. Då gick det lite snabbare att sticka dem. Att sticka sockor är både roligt och tråkigt. När jag har stickat en är jag ganska mätt på den. Då har jag en kvar! Men nu provade jag en annan metod. Jag stickar skaftet på strumpa 1 till hälen, sen byter jag och börja sticka skaftet på socka2 och gör den klar. Då kan jag sen börja med hälen direkt på socka 1. Det kändes som det gick snabbare :).



Jag har 5 börsbyglar liggande tills jag känner att jag är mogen att sy börsar.
Den dagen kom nu........det gick lättare än jag trodde.
Jag tog ett litet sött fjärilstyg och gjorde inget komplicerat av detta. Jag ville först se att jag kunde.


Nästa steg blir ett annat mönster och teknik. Jag återkommer om det blev en börs till :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar