fredag 14 oktober 2016

Nu har det hänt!

Ja nu har det hänt det jag aldrig trodde skulle hända. Vi har köpt en katt!
Jag har aldrig tyckt om katter utan bara haft hundar. Jag har aldrig förstått vad som är så kul med en katt.
Men jag har verkligen fått tänka om. Den dagen vi hämtade Kitty till Lilla Familjen föll jag pladask!

Jag har tjatat skriftligt och visat bilder på söta katter på Facebook till mannen.  Men det har varit tvärt NEJ.
Det gick en tid och intresset steg bara mer och mer från min sida. Men en dag kom mannen hem och sa att vi skulle skaffa en katt och det gör vi "för att jag älskar dig så mycket". Det är kärlek på hög nivå och jag känner mig rörd och tacksam att jag har träffat en sån underbar man.

Vi hittade Mowgli utanför Falköping. Idag har vi varit och hälsat på honom och hans familj. Jag föll direkt, det är han som ska bo hos oss. Men syskonen var lika charmiga, men något fanns mer hos Mowgli som jag fastnade för.

Nu kommer jag bli en odräglig kattmamma som visar bilder på sin katt och tror att alla är lika intresserade som jag. Det blir bilder på  mannen, barnbarn, katt, hund och quilt. Det är mitt liv!

Här är Missens mamma. Hon var trött efter att ha matat sina ungar. En sån mjuk och fin päls hon har!

 
När hon kom in så hoppade hon upp i en stol och mjauade en gång. Då kom alla hennes ungar springande och klättrade upp och fick mat. Det blev som ett ormbo :)
 


 Vem är vem?
 Alla på en gång

 Misse är i mitten, mätt och belåten.
Får jag presentera Misse Mowgli Ågren
 Kelar med sin nya pappa




 Äter torrfoder och går på lådan.
 Idag ska han få sin andra spruta mot diverse sjukdomar
 
I huset fanns även hundvalpar. De var bara 2 veckor och hade inte öppnat ögonen än. Det var en jättego Schäfer som var mamma.
 
 

 
 
Nu blir det en låååång väntan innan vi kan åka och hämta honom, till andra helgen i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar