fredag 28 oktober 2016

Kviltar 2016

Det här året blev som jag bestämde och önskade, mitt kviltår. Jag har sytt 8 kviltar, helt otroligt men så roligt.
Nu är jag klar med vår sovrumskvilt till vår säng. Jag ska lämna bort den för kviltning.
Tygerna kommer från Quiltstudion i Göteborg

Hittade tyg till gardinerna på IKEA som var i samma stil som kvilttygerna
 Naturligtvis så hittade jag ett fint kattyg till baksida

 
Estelle och Milo har fått varsin.


Oslokvilten....födelsedagstyger från Kathrines Quiltestue
Hoppsankvilten från Textilia
Barnkvilt till Alma
Thumblerkvilt som jag stansade ut i batiktyger
Handsydd hexagonkvilt
Lämnade bort till Hauge Longarm Quilt för kviltning som skrev:
"Man tar 1680 hexagoner, lite tråd o nål och en oändlig mängd tålamod.... Annica Ågren har sytt denna fantastiska quilt. Hon valde en väldigt fluffig vadd så den är en dröm av fluff att gosa ner sig under. Persian heter mönstret".


Handsydd Smittenkvilt
 
 
Fick enorm sylust som jag hoppas fortsätter år efter år efter år........
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar