söndag 14 augusti 2016

Sista semesterdagen......utnämner bästa cafèt och gör en ny upptäckt!

Strålande sol och lagom varmt åkte vi till Orust igen. Vi ska besöka vårt favoritcafe och utnämna den till årets bästa cafe!
Det är Tavlegården på Orust. Vi har nu varit där fyra gånger bara i sommar och tröttnar inte på miljön och det godaste fikabrödet. Idag fick även Sigge följa med och nosa in stället. Han blev mycket nöjd med vårt beslut.
Jag har skrivit så mycket om Tavlegården och visat så många foton här på bloggen, men kan inte låta bli att visa några till.

När man sitter här i deras trädgård flyttas jag tillbaka till min barndom hos mormor. Där jag satt under äppelträdet i samma vita trädgårdsmöbler. Mormor hade bakat bondkakor och bullar, jordgubbssaften i en spritflaska. Jag satt med min rosa dockvagn och en hemsydd docka som mormor hade sytt. Sen fick jag Liselott som kunde säga mamma om jag vände på henne. Hon hade gult lockigt hår. :).
Ett ständigt hot vilade över mig hos mormor när min bror var där samtidigt. Om jag inte gjorde som han sa hotade han med att sno hjulen på dockvagnen och tillverka en lådbil. Hårda tider, men jag skvallrade naturligtvis till mormor. :)
 
 
 Nu sitter jag här med en ny docka. Han pratar mera och jag är väldigt kär i honom :).


 I denna stora Bikupa kan man bo över om man nu skulle vilja det.

 
Vi fortsätter vår färd på Orust och svänger in på en ny väg.
 
Målet tar andan ur oss. Vi bara tittar och njuter, kan det vara vackrare.......
havet, bohusklippor, lukten av lite tång, stillheten........
 



 Den lilla kiosken vid färjan
 Kryssning över till Lyr 300 meter. Där finns en fiskrestaurang som vi snart ska besöka



 
 Ännu en rolig utflykt denna sommar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar