lördag 27 augusti 2016

Retro eller Nyretro

 Jag tittar mig omkring och upptäcker att retrostilen är färgglad och positiv.
I mitt rum hade jag brunt och orange, inte så kul. Bruna färgen har aldrig inspirerat mig, orange har jag tyckt vara en svår färg att kombinera.

Nu ser jag orange som en positiv färg och den går att kombinera med många färger.

Jag ska leta efter vackra kaffekoppar, tyger som är färgglada. Jag ska testa mig själv vad jag gör med detta nya tänk för mig. Jag får döpa detta till Nyretro. Då bestämmer jag själv vad retro är för mig.

Jag börjar att ändra färgen i sovrummet till gult, svart och grått. Idag är det gröna nyanser där.

Jag hittade nedersta tyget på IKEA, det tyget blir gardiner i sovrummet. De andra kvilttygerna är från Quiltstudion i Göteborg. Dessa ska jag sy en kvilt till vår säng. Då blir det Nyretro där.

Äppeltyget ropade jag in på auktion. Tyget är glatt och positivt. Vet ännu inte vad jag ska göra av detta.
 
 Kaffekoppar på Erikshjälpen, kan användas till sockmönster om jag ritar av bården. Men nu får de stå och se vackra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar