torsdag 7 juli 2016

Beslutsångest.

Jag sy fram och baklänges på min Hexagonkvilt. Jag vill få färgerna att stämma. Jag tog bort de grå mallarna på långsidan och ska sy dit lila runt om istället så blir det mer en helhet.

Snart är både fotbolls EM och kvilten klar :).

 
Sydde ett block till en kvilt jag håller på med. Men den blev så fin att jag använder den till något   annat projekt istället. Ett roligt pusselblock
 
Jag var på Quiltstudion igår och hittade roliga tyger som fick följa med hem.

 Nu ska jag ändra min pusselkvilt. Jag hittade tyger som passar mig mera. Jag börjar om igen!
 Dessa tyger är inte min stil och då är det svårt att fortsätta på min pusselkvilt. De får ligga och vila ett tag i hyllan.
 
Hmmm....har jag allt nu?
 Vi hade med oss fika och tog vårt fika i affären. Mysigt att sitta och prata lite och fundera på olika projekt.

 
 
Hamnade i två garnaffärer och jag skulle absolut inte köpa mera garner!!!!
 
Men det är ju så fina färger tillsammans...........
 Världsviktigt hjälpmedel när jag ska sticka med fler garner samtidigt.
 Pärlor i nystanet....måste man ju bara ha
 Kan man gå ut från en garnaffär när man ser detta framför sig.........NEJ!
 
Nu har jag ändrat mig! Kurstanterna ska få en tygram istället. Tavelramen får vara till en målad tavla!
 
Det var allt för idag. Fortsätter på min Hexagonkvilt och det är spännande fotboll på TV ikväll Frankrike - Tyskland. Jag hejar på Frankrike!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar