måndag 16 maj 2016

Vår i Trädgården

Så fort solen visar sig och temperaturen börjar med lite värme. Då blir jag trädgårdssugen!
I år hittade jag en utmärkt bok som måste bara vara perfekt för oss. Vi vill snabbt ha en blommande trädgård utan ogräs.
I år började vi tidigt att rensa bort ogräset på låååååånga sidan. Det tar evigheter.
Läste boken och planerar nu att ha marktäckande för att slippa ogräs eländet. Åkte och handlade fina marktäckare som även blommar. De ska sprida sig snabbt, perfekt!

 

Vi gräver, planterar och plockar och upptäcker säkert imorgon att vi hade muskler vi inte visste om.

Lite våfflor och årets vårfika ute i vår nya hammock vi övertog från grannen.



Min farbror Berthold var Stenhuggare och hade ett Stenhuggeri på Vätö utanför Norrtälje. Han högg ut ett Solur i Vätösten till min pappas 50 årsdag. När pappa dog så fick jag överta detta. Det är jag tacksam för. Ett fint minne från min farbror. Dessa bröder var roliga. De började att jobba från grunden med ett yrke och bytte otaliga gånger innan de bestämde sig. De har varit bilplåtslagare, busschaufför, brandman, smörgåsnisse, militär och fotbollspelare :). När de mognade så blev det män av dem också med bra yrken att försörja sina familjer.
Ronnie grävde om Soluret så den står stadigt och går enligt klockan efter solen.


 
Min installation "Bonde söker fru" står också stadigt :)
Jag gjöt i betong en pall förra sommaren och hittade en grepe på loppis. Detta är ett suckelentland.
Planterat om mina Pelargonskott som nu får vara ute och få sol på sig
 Lite blommor har kommit på altanen men mycket mer ska komma.
 
Nu har våren kommit till Ågren!
 
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar