söndag 29 maj 2016

Oslokoftan

Jag är klar med min Oslokofta! Det var nog den snabbaste koftan jag har stickat och roligast! Jag trodde att det skulle bli ett evighetsprojekt med detta mönster. Men det blev tvärtom.
Vi ska till Oslo i sommar och då hoppas jag att "Fru Kvist" har ett nytt roligt stickprojekt till mig.
Att få knapphålen jämnt fördelade lyckas jag aldrig med, men vad gör det!

Koftan ska blockas som betyder att jag lägger ut den på sängen och fuktar så den blir som struken. Egentligen så ska man lägga ut delarna innan man syr ihop koftan.
Men jag stickade allt i ett stycke, fram och baksida tillsammans, sen stickade man på ärmarna och vips så blev det en hel kofta! Inga sömmar som skaver.

Knapparna köpte jag tillsammans med garnerna, silver med mönster.

Garnet jag stickade i heter Sterk och är alpacka och merino ull med lite nylon för stadgan.

Idag är det visa och berätta. Jag visar min kofta för jag har inte sytt något klart ännu :)
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/2016/05/visa-och-beratta-mandag.html?spref=fb

2 kommentarer:

  1. Jättefin kofta du har stickat tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din medverkan på Visa och Berätta måndag samt din inspiration du ger oss alla!!Bambikram

    SvaraRadera