lördag 16 april 2016

60 år.....jag? Kalasfirande, jättekul!

Det är kul att fylla årlöst. Man behöver ju inte prata siffror utan bara fylla år.
Första firandet började innan jag fyllde. Då träffades familjen i Vadstena hos mamma.
Morgonen började med Champagne och paketöppning.
Kalas nr två blev en underbar resa till Oslo med Ronnie. Där besökte jag kviltaffär och en garnaffär mm.
Kalas nr 3 blev en kvilthelg i Ed med Marianne som också fyllde 60 år. Våra män bjöd på hotell och uppehälle.
Kalas nr 4 blev olika uppvaktningar av vänner och släkt.
Tack alla för en rolig uppvaktning!
Estelle hade gjort en vacker ask
 
Sen blev det skattjakt i stan. Jag fick läsa en lapp och gå till den affären som passade in. Detta var en annorlunda rolig aktivitet som mamma och dotter hade anordnat.
















 Goa hönor av en gammal vän till mamma och mig som jag har känt sen jag bodde i Vadstena.

 "Rut i hörnet" är mammas vän som även är min vän. Vi har handarbetet tillsammans. Jag har fått många fina broderimönster av henne mm. Hon bakade tårtan till mig och bidrag till kvilttyger.
 

Frukostbordet var dukat enligt dikten.


 
Av min dotter fick jag ett fint armband från Efwa Attling "Kärleksknuten".
En vacker symbol för vår kärlek mor och dotter.
Det armbandet bär jag tillsammans med armbandet från Ronnie. De två käraste jag har!

Lilla Familjen med min bror och familj
 
 Tyckte om efterrätten
 Skruttungar
 
Mina stickkompisar överraskade mig på stickträffen med en vacker lila ros och sommarblommor



Våra goa "Siggevakter" hade dukat ett litet kalasbord till mig när vi kom idag och skulle hämta Sigge!
Nyplockade Vitsippor, flaggan i topp och ett kuvert med omtanke.
Tack snälla! Det värmde i mitt hjärta!



 Tack Charlotte!
 Tack för presentkort och blomma
 Tack min kära man för helgen i Ed
 Tack familjen Persson
 
 
Tack alla vänner för eran omtanke och gratulationer!
Ni kan inte ana vad det värmer och jag är så glad för att ni finns för mig!
 
Tack och kärlek min kära make för en underbar födelsedag och resan till Oslo!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar