måndag 21 mars 2016

Påsk hos Ågren!

När vi firar Påsk ska det vara mycket påskpynt. Man ska riktigt känna att det är påsk, ljust och glatt.
Hänger ni med på en rundtur och firar in påsken?

I öppna spisen har jag lagt mina fina stora ägg på ett glasfat. Lingonris med kycklingar och fjädrar. Det största ägget fick jag av min bror med familj när jag fyllde 50 år. Det var fyllt med scrapbitar i thaisiden från Thailand där familjen hade varit på semester. Dessa scrapbitar räckte till ett dubbelsängöverkast. :)

 Vad är en påsk utan en ful påskkärring!
 Duken på bordet har jag broderat


 Hönan Agda på bordet börjar bli gammal nu....nära 40 år.

 Tuppen gal när det kommer gäster!
 Filosoferna med mina keramiktavlor som jag aldrig hade trott att jag skulle tycka om igen :)
 Fyndade denna retrotupp på en second hand. Klara, glada färger som får pryda hallen
 Scaraptäcke i Thaisiden med stickade tuppar ovanför vår säng.
 "Grabbrummet" alltså Ronnies data och sportkrypin kombinerat gästrum
 Utanför dörren på altanen är det kacklande hönor och tuppar.
 Ska det vara fjädrar ska det vara rejält :)
 Jag bara älskar dessa två förvirrade filosofer (min tolkning). De var riktigt roliga att brodera
 Kycklingar på tråd
 Hönshus på pedistalen hur stavas detta?. Det är säkert ett evigt kacklande här också :)
 En ensam höna tittar in och kollar läget


 
GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar