måndag 21 mars 2016

Kviltar

Jag har nog aldrig sytt två kviltar på en månad. Det gick snabbt men jag ville bli klar tills jag skulle träffa Lilla familjen. Det är Estelle och Milo som har fått varsin kvilt till deras nya sängar.
De har nu en våningssäng till Estelles glädje. Det är jättespännande att klättra upp till sin säng.

Till dessa kviltar har jag använt en linjalmall som har legat ett bra tag. Men jag tyckte den kunde passa bra till barnens kviltar. Josefin ville stora rutor och de fick hon men de är lite vågformade.

Flipp Flopp heter tekniken och man syr med böjda former. Jag kviltade runt utanför varje block

 
 
Eftersom det är måndag så länkar jag vidare till Visa och berätta hos

5 kommentarer:

  1. Kjempefine quilter du har sydd! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för din medverkan på Visa och Berätta måndag!! Glad Påsk!Bambikram♥

    SvaraRadera
  3. What a nice quilts together. Love the pattern. The kids will be very happy with their quilts.

    SvaraRadera
  4. Så läckert det blev med den där kurvtekniken.

    SvaraRadera
  5. Men nu kommer jag på att jag har ett sånt påbörjat projekt i gömmorna! Dina täcken är jättefina!
    Glad påsk!

    SvaraRadera