måndag 1 februari 2016

Block

Det finns inte mycket att berätta och visa. Jag har en envis luftrörskatarr som däckar mig. Jag sitter mest i soffan och handsyr och vilar. Så himla tråkigt med dessa infektioner som varar så länge.

Jag har sytt klart månadens block i projektet Gravity.
 Det fattas en hel del block innan jag kan börja sy ihop den.
 
Eva Bambi har startat en Sampler med trianglar.
Den vill jag vara med och sy. Att sy trianglar är en konst. Jag tror aldrig jag har fått ett block att stämma. Tygerna lever och syr man någon mm fel på några trianglar så blir hela blocket fel.
Idag sydde jag två block och jag ser att även dessa är lite vridna.
Det är roligt att sy trianglar, man kan vrida och vända och få fina och olika block
 
 
Det är måndag och jag länkar vidare till
 

5 kommentarer:

  1. Färgkombinationen i Din Gravity är läcker, tycker jag.
    Som juveler!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Tack Annica för din inspiration och länkning samt krya på dig med Bambikram på Visa o Betätta måndag!!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Skönt med handsömnad att förströ sig med när orken inte är på topp! Fina alster!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fina saker du håller på med i härliga färger! Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Dina Gravityblock är helt underbara!

    SvaraRadera