torsdag 17 december 2015

Julen närmar sig......

Nu är det en vecka kvar till Tomten kommer och förväntningarna är höga :). Jag blir aldrig för gammal för att vara utan Tomten på julafton. jag älskar att få julklappar och det är det sista jag vill sluta med när det gäller julen. Julmaten kan jag slopa helt.

Men innan det är jul så har stickgruppen Tändstickorna haft terminsavslutning. Jag bjöd hem gruppen till mig på skinkmackor och lussebullar. För en del av oss kom förkylningen  i vägen så vi var ett halverat gäng. Men vi var inte mindre flitiga för det.

Vi har pratat om hur mycket vi pyntar inför julen. Jag gillar pyntet bäst av allt och med det lite pyssel och ljus så är julmyset fulländat.
Bara för att retas lite så blev det Tomtevisning i huset innan kaffet. :)

Fler julfoton finns i tidigare inlägg :) Nu till lite julpynt på nedervåningen i huset
 Min mormors bonad hänger ovanför krubban. Den har en keramiker i Sthlm tillverkat.
 Bocken köpte min pappa när jag var liten. Den är lika fin idag. Bonaden har jag sytt, tekniken heter Blockhusrutan
Ronnies barndomstomtar på hans föräldrars sekretär vi ärvde

 Josefins gran är klädd. Den fick hon på sin första jul.
Bordet har jag köpt på loppis och målat. Kvilten på stolen har jag sytt. Vi kallar rummet för sportrummet i lila. Här finns TV som bara visar idrott :)
Våra gemensamma barndomstomtar
 På altanen finns Tomtelandet som Svante får sköta.
 Här sitter stickgänget och stickar koncentrerat

Nu lite fika innan vi fortsätter stickar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar