lördag 12 december 2015

Jul hos Ågren

Vad gör du med allt du syr? Det är en fråga som jag får. Jag använder allt jag syr utom löpare och vissa dukar. jag tycker mest om bonader och kviltar. Men ibland vill jag sy bara för att jag tycker om tekniken.
Nu ska jag visa er runt i huset där mina Julbonader hänger.

Tavlan köpte vi på en fin julmarknad på kusten. Klätrande Tomtar på gren har stickkompisen Ulla gjort. Den lilla  Tomtebonaden har Ronnies farmor broderat.
 För två år sedan stickade jag denna Tomte som sitter i bokhyllan och spanar
 Två tovade tomtar i fönstret som jag har stickat. Duken på bordet har jag broderat.
 En festlig julbonad som jag har sytt
 För lääääängesen virkade jag denna tomtemobil
 Stjärnan i Blockhusteknik med en rolig linjal till hjälp.
 Gröna huset är över 50 år!
 Sydde denna Domherre som är Ronnies favoritfågel på vintertid
 Paret hänger i vårt sovrum. Det kanske ska föreställa oss :)
 När vi ligger i sängen är detta vi ser framför oss.

 Julkören som sjunger julsånger för oss om vi lyssnar noga :)
 En Domherre som min mormor sydde till mig i julklapp för ca 35 år sedan.
 Tomtarna vinkar i Ronnies "lekrum".
 
Ja detta var lite som finns hos oss vid juletid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar