lördag 10 oktober 2015

Best Friends Forever!

Denna kvilt har jag sytt under ett års tid. Designen är Rosalie Quinlan från Australien,  mönster och tyger har jag prenumererat hos Helene Juul i Danmark. Jag fick lägga till några av mina egna tyger eftersom jag ville ha den lite större.

Jag har kombinerat broderi med sömnad i hexagonformer. Jag har sytt ihop kvilten för hand. Det blev finast än om jag sydde den på maskin..
Jag ville inte ha någon ram på denna kvilten. Jag tycker det är kul när hexagonerna syns runt sidorna.

Kvilten ska bli en prydnad på gästsängen och jag hoppas att inte Sigge hoppar upp med leriga fötter. Detta är ingen kvilt jag vill tvätta i första taget.

Detta är framsidan

 
....och detta är baksidan. Den är dubbelsydd så jag kan använda både fram o baksida om jag nu vill det.
 

En närbild på framsidan
 
 Nu länkar jag vidare till Eva och Visa o Berätta!

7 kommentarer:

  1. This is beautiful on every bed!! I will come back too see it finished. Beautiful colors.

    SvaraRadera
  2. Tack Annica för din länkning och den inspiration du ger oss alla på Visa och Berätta måndag!! Bambikram

    SvaraRadera
  3. Jättefin kvilt du sytt! Väldigt fin baksida också.

    SvaraRadera
  4. Bara så underbart ljuvlig!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  5. Oh, what a work of art! You must have infinite patience so do such a project, but it is really a beautiful treasure with all your handwork. I'll look forward to a finish for you.

    SvaraRadera