måndag 21 september 2015

Syr och syr......Forever Friends

Det går inte snabbt med mina syprojekt. Jag har en förmåga att starta upp projekt som tar lång tid plus att jag vill hinna med mina små projekt också. Det krockar ideligen med varandra.
Men detta är mitt huvudintresse så jag kan inte motstå allt nytt jag får syn på.

Ett av mina stora projekt är en BOOM från en kviltaffär i Danmark. En BOOM betyder att jag får några block i månaden att sy klart under ett år.
Den här har jag både broderat och sytt. Nu ska den sys ihop till en kvilt. Då kan jag välja på att sy klart på symaskinen eller för hand.
Jag började att sy ihop kvilten på maskin för bekvämlighetens skull. Men jag ångrade mig och sprättade upp. Jag syr ihop den för hand!
Det är stora hexagoner som ska sys ihop. Det går nog snabbt framför TV......tror jag. :)



Eftersom det är måndag och Visa och Berätta så länkar jag vidare till
 http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

1 kommentar:

  1. Tack Annica för din länkning och din inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag /Bambikram

    SvaraRadera