söndag 27 september 2015

Symässan i Borås!

Vi var några kviltsystrar som åkte till Borås Symässa med fulla plånböcker. Det är så roligt att gå på mässa och njuta och framför allt shoppa. Det är här jag hittar nya roliga ideer, tyger och tillbehör till mitt kviltintresse. I år satsade jag på att enbart handla till kviltområdet. Ett nystan i Silke fick åka med. Det nystanet kunde jag inte motstå. En tunn lätt sjal får det bli.

Det är roligt att gå i en liten grupp och diskutera och ventilera vad vi ska handla och sy.
Man får mycket inspiration från de olika kviltaffärerna. Jag var så lycklig att jag orkade att trampa runt där hela dagen.
Mycket fick följa med hem, och jag planerar nu för fullt vad jag ska sy. Jag vill få massor med ork att helst kunna sitta lite varje dag och bara sy. Men jag får vara beredd på att de närmsta dagarna får jag betala med trötthet för denna dag. Men då kan jag leta efter mönster :)

Vi börjar dagen med lite gofika

 Min favoritaffär inom handsömnad "Quiltpassion".
 Så vacker och mäktig. Denna kvilt är ren handsömnad
 Liten överblick

 Marianne och Jessika som funderar om de ska köpa lite till :) Jo de handlar.......
 Quiltameva, hit återkom vi gång på gång. Hon hade fantastiska tyger som passade vår smak.

 Marianne försvinner in bland tygerna igen.....
 Min shoppingtur blev en hel del. Vilken lycka!!!

 Handsömnad Formidabler och mallar
 Julstrumpkalender  som jag ska sy till Estelle
 Mössor och napphållare till Estelle och Milo
 Så läckra tyger jag hittade!

 Tygbunt till Formidabeln
 Denna börs med spännet minns jag som liten att min moster hade :)

 Linjal med mönster. Sy Dresden både på maskin och för hand.
En jätterolig dag med goa vänner. Detta är friskvård på hög nivå!

2 kommentarer:

  1. Ja, du har verkligen hittat lite godbitar. Eftersom jag är hos Åsa på handsömnadsdagarna så har jag ju det mesta av det och så är jag en hel del hos Quiltameva också så jag förstår att det var svårt att hålla börsen stängd. Quilt along!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var hos Åsa i somras och sydde. Träffades vi då?

      Radera