lördag 15 augusti 2015

Quiltshopping i Göteborg!

Idag åkte Maria och jag till Göteborg och besökte Quiltstudion. En fräsch fin kviltaffär i Örgryte. Vi träffade en kviltkompis Marianne utanför som också skulle shoppa tyger.

Men för att orka med en flera timmars tygstudier måste man få blodsockret i schack. Som av en händelse så fanns ett mysigt fik i närheten :). Det blev kardemummabullar, bakelse och vaniljhjärta för oss tre. Vi satt ute och tittade på folket och mumsade :).



Förväntansfulla gick vi nu till vårt mål för dagen.
 
En riktigt bra kviltaffär i mitt tycke. Där fanns kviltar på väggarna och mycket smått som var uppsytt för inspiration. Hit återkommer jag gärna och fyller på mitt tygförråd. Det var mycket nytt på tygfronten och jag hittade inga gamla tråkiga tyger.
 
Rejäla reapriser på utgående tyger!
Marianne hittade tyger som passade henne
 Maria hittade bla en ny linjal och ett projekt att sy

 Kurslokal med inspirationskviltar på väggarna


 Mycket roliga tillbehör som var överskådligt.
 Vill gärna sy dessa två kviltar


 Mina inköp till tre kviltar
Snälla mönstrade tyger till en kvilt i gästrummet.
 Kul blandning av färger, orange och lila....visst går de bra ihop.
 Tyger till något som jag inte vet nu......
 Retrostil till sovrummet
 En bok och ett mönster
När vi skulle betala så fick vi gissa på hur mycket mina inköp skulle kosta!
Maria vann och fick välja ut en tygbit som pris. Det kallar jag för servicevänlig!
För min del var detta positivt, jag trodde det skulle bli mycket dyrare :)
 
Jättenöjda åkte vi vidare till Laxbutiken och åt en god middag.
 
Kaffet tog vi på altanen och njöt av våra inköp.
 




 
Tack min kära make som sponsrade dessa inköp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar