måndag 13 juli 2015

Mattabletter och semester!

Idag börjar Ronnie sin semester. Hans stora semesterprojekt är att måla om köket, väggar och luckor. Mycket spännande projekt som jag ser fram emot. Idag började han att grunda luckorna. Då försvann jag in i syrummet och tog tag i mina halvfärdiga projekt :).

Jag började med nya mattabletter till vårt nya kök. Mönstret är mitt egna, mycket avancerat :).
Tygerna köpte jag hos Textilia. Motivtyget fastnade jag för, lite retrostil.
Eftersom jag så sällan använder mönstersömmarna på symaskinen så får det bli en ändring på detta nu. Jag använde en krumelursöm på det röda tyget i mitten. Alltid en början:)
Det fina motivtyget lät jag vara, vill inte förstöra motivet med kviltsömmar.

 
Det är måndag och då länkar jag vidare till http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

2 kommentarer:

  1. Spännande med ny renoverat kök och då passar det ju bra med snygga bordstabletter!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din länkning och för den inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera