söndag 14 juni 2015

Stickvärldsdag i Vänersborg!

För första gången anordnar Paulina och jag ett litet event för att fira Världsstickdagen i Vänersborg.
Vi bjöd in vänner och även stickvänner på Facebook.
Det var en chansning, tänk om det kom för många eller ingen......

Ronnie hjälpte oss med att fixa dricka, korv och godis. Vi lejde stickvänner för bakning till fikat.
Paulinas sambo hjälpte till med grillen och kom med kol från deras kolmila.

Paulina och jag möblerade om i vår sylokal så vi skulle kunna sitta bekvämt och sticka.
Nu var vi redo att fira dagen för alla som stickar i världen!
Jag ringde Radio Väst och lockade med att vi skulle pimpa Sveriges största bandyklubba. De blev nyfikna och precis när vi skulle börja stickdagen och folk började droppa in. Då kom en reporter från radion, det var ju kul :). Vi kom med i direktsändning och då fattar man ju inte vad man pratar om. Få en mikrofon i ansiktet så babblade jag bara på. Men det blev ganska lyckat :)

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/561488?programid=125 scrolla ner till nyheterna 10.30 där berättar jag om vår stickdag och bandyklubban :)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6189403

Jag, Efva och Paulina

Jag gjorde en egen blogg för detta event som ni kan se fler bilder och läsa mera om ni är intresserade.
http://gladastickor.blogspot.se/

 Paulina har en garnaffär Garn&Mera som hon tog med sig till stickeventet
 Paulina
 Sticksystrar droppar in en efter en......
 Raja kom med sin pimpade cykel
 Vår yngsta deltagare Signe 5 månader. Tyckte det var roligare med sin leksak än stickor.
 Vi hade en skön solig dag så vi kunde sitta både ute och inne
 Paulina och hennes sambo skötte om grillen.


 Örebrogänget
Jag sitter med tjejerna från Munkedal
Jag stickade på min kofta som jag har repat upp tre gånger och börjat om. Den är inte så jättekul att sticka. Garnet är lin och på 2,5 stickor och det tar evigheter att komma framåt i stickningen. Men nu stickar jag på ren envishet! Jag gillar koftan.
 


Denna dag blev hellyckad! Jag kände mig mer än nöjd över att få träffa dessa sticksystrar, deras glädje, positivitet, kreativa, inspirerande, humoristiska...........nya kontakter knöts och det var inte sista gången vi såg varandra. Får man ett sånt positivt bemötande då är det bara roligt att anordna event.
Tack alla goa systrar för en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar