tisdag 7 april 2015

Skrytsida

När jag kom hem till mamma så fanns en del som jag har gjort till henne. Det är roligt att se att det används och finns att beskåda.

En broderad tavla från 70-talet
 Provdockan som jag sydde som ett grattiskort när mamma fyllde 80 år. Det är små foton på henne med alla hennes frisyrer genom åren.
 
 En tygkrans. Det var så poppis att klippa små tygbitar och knö in dem i en frivolitkrans. Detta kan vara på 80- talet
 Kuddar av Thaisidentyger som var över från min kvilt.
 Kudde till läsfåtöljen, sydd på 90-talet
 Kvilten som mamma fick av mig på hennes 80 års dag. Hon fick välja färgerna själv. Vi har samma färgsmak :)
 Broderad kvinnoansikte, broderad i början på 2000-talet.
 
Ja ja lite skryt innan det börjar lukta illa :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar