tisdag 24 mars 2015

Vårpromenad på Restad och Önafors

Nu får man skynda sig ut, årstiderna växlar från dag till dag. Igår hade vi vinter och kallt.
Idag strålar solen och relativt varmt ute.
Det fick bli en extrapromenad med vovvarna. Vi har ett fint område som heter Restad,  där man kan gå utmed älven. Förr var detta ett stort område ett antal mentalsjukhus. Idag är det bla flyktingförläggning med ca 600 flyktingar, sluten psyk och fängelse. Men omgivningarna är vackra :)

Trädens grenar som tonar upp sig mot en blå himmel är mäktigt. Det är egentligen inte mycket färger innan allt slår ut. Men jag tycker denna tid är så vacker och fridfull.






 Trädgårdsmästaren som krattar bort löv och gräver bort lite ogräs i trädgården


 Jag undrar om dessa hus var personalbostäder när mentalsjukhuset var....har ingen aning. Men de ligger fint nedanför sjukhusen.

 Hunneberg tornar upp sig i bakgrunden
 Ett av sjukhusen på området. Vänersborg har många vackra hus i rött tegel. De flesta har varit fabriker och kontor.

En skön promenad. När jag ser alla dessa träd så önskar jag att jag kunde teckna av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar