söndag 1 mars 2015

Symässa på Kviberg!

I lördags åkte tjejgänget till Göteborg och besökte Symässan på Kviberg. Det var första gången för min del. De har sagts att det inte är någon bra mässa. Men jag fick n positiv överraskning. Där fanns lite av allt möjligt inom hantverk och inte så jättestort. Det var enklare att se allt och få en överblick.

Vi kom klockan  11 och åkte hem vid 16 tiden så inte var det så litet. Det tog sin tid att gå igenom allt plus 2 fikatillfällen.

Jag hade skrivit ner det jag behövde på en lapp.....en liten handlingslapp. Den kom aldrig upp ur väskan plus att jag glömde två saker från lappen.

Men jag hittade så mycket annat världsviktigt som säkert skulle ta slut om jag inte handlade :)
På vägen hem stannande vi till vid StoffoStil, där fanns lite till att handla.
Tjejerna hittade väsk och klädtyg och jag vadd till mitt Stjärntäcke.

Marie och Birgitta "lurade" mig att köpa tyg till en linnetunika. Jag kan inte sy kläder och har inte haft intresse för det heller. Men nu ska de få lära mig när jag blev inlurad i kviltklädkonsten........
Jag drog mig till kvilttygerna......
 Oj här är något intressant!
 
 
 Detta är en 100 årig remmaskin. Det finns en fabrik i Göteborg som tillverkade bla skosnören. Idag är det ett museum men maskinerna jobbar på ideel basis.
 Virka och Kroka workshops
 Efva hittade en jättesöt liten Uggla som man kan virka
 Små pytteytte virkade nyckelringar
 Fikatajm!! Men Marianne vart tog du vägen?
 Mina inköp på mässan!
 
Vadd till en dubbelsäng i bambu och bomull, dukvadd och heatnbond applikationspapper
 Tillbehör till kviltlådan
 Nu ska jag sy till Estelle och Milo. De ska få mössor som på bilden. Några napphållare till Milo
 Här är mitt Linnetyg som jag ska sy av. Hua, svettigt av bara tanken. De små lapparna ska bla pryda mössorna ovan. Skosnörena ska jag använda på mina kviltar på något sätt.
 Underbara glada tyger!





 Lite tygklister
 Jag har EN grytlapp! Dags att satsa på att sticka eller virka ett par stycken.
 Ett mönsterkit åkte med i väskan.
 Fiffig uppfinning för undertrådarna. Lätt att ta ut och sätta dit och inte ramlar de ur heller :)

Att gå på mässa är en inspirationskälla !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar