söndag 22 mars 2015

Stickevent i Vänersborg!

I helgen har jag varit på mitt andra Stickevent. Vad är nu detta? Jo, man träffas från hela Sverige och så sitter man och stickar tillsammans sina egna projekt. Det finns även Workshop där man kan lära sig nya tekniker.
Ett roligt sätt att träffas under ett gemensamt intresse och bara nördar in i stickning och mönster.
Jag hade en workshop i Plissestickning, en teknik som ser ut som plisserade kjolarna som bars med knytblus för ett antal år sedan :).
 
Man kunde spinna, nålbinda

 Naturligtvis måste man ha fika och bullar

 Här sitter vi och stickar o stickar.....




Skriver ett eget mönster så jag förstår originalmönstret som var lite knepigt
 
 Här sitter vi och stickar Plissé och äter Mariannekarameller :)

 Visar upp mina provlappar i Plissé
 Intressant föreläsning om Bangladesh hantverkskvinnor mm.
 Vi stickar och lyssnar.....


 Här står jag och pratar stickning.....
 Schema för Workshopsgrupperna i sticktekniker, nålbindning, Plissé, virka, spinna gaffelvirkning mm
 "Massor av Garn"butiken sålde garner till oss som var utan eller bara ville ha mera :)
 
Nu är jag jättetrött och ska bara vila och sticka lite till hemma :)
 
 

























































































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar