tisdag 24 mars 2015

Raspberry Handsömnad

Det går sakta framåt men kvilten växer!
Jag kommer att hitta min egen touch på denna kvilt. Blandar lite stora och små block med varandra.
Det är i alla fall vad jag planerar just nu, men det kan ju ändra sig.

Detta är mittenblocket som inte är kviltat ännu
 Här ligger blocken huller om buller innan jag har tänkt klart hur jag ska bygga upp denna kvilt.
 
Nästa projekt är jag inte nöjd med! Jag skulle sy en rörig kvilt med en massa olika färger.
Men jag är ju inte så rörig som person och då är det svårt att röra till det. Jag gillar inte min kombination av färger. Jag gör om allt utom de blocken med prickig bakgrund.
Denna kvilt är också handsömnad utan färdiga mallar.
 
Nu när jag ser blocken på bild så kanske jag sparar alla utom hexagonerna och de minsta.
Om jag syr de andra blocken på en prickig bakgrund så blir det inte så rörigt..hmmm får fundera på detta.....
 
 
Ja så här går tankarna när man syr en kvilt. Det tar sin lilla tid innan allt är klart.

1 kommentar:

  1. Dina röd/vita block är jättefina! Den prickiga bakgrunden lugnar nog ner de andra blocken, men när man är missnöjd med det man sytt kan det vara bra att det får mogna lite innan man börjar sprätta!
    Kram

    SvaraRadera