tisdag 24 mars 2015

Birgit Stuv

Birgit Stuv är en gedigen tyg och sybehörsaffär här i Vänersborg. När man går in där finns allt!

Birgit själv är pensionär men har sin affär kvar ett tag till. Men till sommaren tar det slut.
Jag har fått förmånen att handla gamla knappar i originalkartong, slipsar även dessa i sina kartonger, damstrumpor med strumpeband mm.

Idag var jag inne och fyndade hos henne. När jag var klar frågade hon om jag inte ville ha Gusumknappar. Det var dessa knappar männen hade i sina arbetarbyxor förr och kanske nu med,det vet jag inte. De låg i sin originalask, jag köpte hela asken för 25 kr!

Vacker påse som jag fick mina knappar i. Knapparna som ligger där är gjorda till ringar. Den i mitten är av en dragkedja.

 Tycker man om lila och lime så blir jag lite nördig när jag hittade detta! Måste ju bara följa med hem
 Fina påskknappar med Gusumknapparna
 Saxar som var MYCKET billiga
 Mina knappinköp idag, melerade, så fina!
 Lite kvilttyger i turkos hamnade också i kassen.
 
Jag kom hem 185 kr fattigare!!!!!!!Det kallar jag för fynd!

2 kommentarer: