tisdag 17 mars 2015

Aktiv helg!

Den här helgen var Ronnie på Bandy SM i Sthlm. Då passade jag på att sy klart två löpare till borden i vår kviltlokal. Under Melodifestivalen som ingen vill erkänna att de tittar på, så jag var väl nästan ensam som tittade :). Då handsydde jag på mina pusselblock. Det var knepiga tyger att få ihop. Men dessa ovanliga tyger är alltid en utmaning när de kommer från Pusselklubben.


Jag tycker att det blev en antik stil på blocken. Med mycket mönster på tygerna så är det svårt att ta ut motiv så det inte ser rörigt ut.
 
En liten mössa till Estelle så båda barnen får samma.

På söndagen var jag tillsammans med kvilt och stickgruppen till Munkedal och en föreläsning med Tant Kofta. Det är fjärde året jag är där och lyssnar på hur garnerna färgas, kvalite och var de kommer ifrån. Idag kan jag inte tänka mig att köpa ett akrylgarn. Det är en sådan skillnad på kvalité och känns mycket bättre att veta vad jag stickar i och var garnet kommer ifrån.

Lite av alla garner Lotta hade med sig och sålde
 Mysiga sockor i ett härligt garn
 Kaffebordet.....ät hur mycket hembakat du vill! Lägg 40 kr i cigarrlådan.....

 Nettan mumsar på
 Vi började nysta nyinköpta garner och satte igång att sticka direkt till fikat.


 Mitt inköp till den nyaste sjalen "Hyllremsan"
 
En rolig och trevlig söndag!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar