onsdag 7 januari 2015

Stickträff hos Paulina

En helt vanlig tisdag fast det var söndag och Trettondagen träffades vi ett gäng sticksugna hos Paulina.

Det var mycket skratt och gofika och vi löste säkert en hel del världsproblem.  Vi stickade på koftor, filtar, sockor med lite virkning.
Vi hade ett mycket intressant samtalsämne och vacumstjärtar. Men den diskussionen ska jag inte tala om här :))
Jag kom över mitt stora problem att klippa i stickade projekt. Jag tog upp en hel kofta när jag läste att jag skulle klippa upp koftan fram och sticka kant för knäppning.
Men Elin tog fram en sax och jag fick klippa av en ärm!!!!!! Hon skulle förkorta den. Ett bra tips hur man kan göra det utan att börja repa upp där det är som svårast om man nu inte vill sticka om hela ärmen.



 
 Det var denna fina kofta jag klippte av en bit, hua.....men det gick bra som tur var.
 
Sen avslutar jag med lite fina kort på godingarna
 
 Tänk att det finns så små jeans
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar