tisdag 2 december 2014

Julmys i huset!

I höst har vi flyttat vår Hantverksgrupp till en ny Klubbstuga, Blåsut Bandys klubbstuga.
Första advent hade vi julmys med utställningar, levande verkstad, fika och försäljning av vårt hantverk.
Jag tycker det är jätteroligt att planera och genomföra och belöningen är uppskattningen från besökande.
Här kommer lite foton från dagen. Det finns flera foton på Hantverksgruppens hemsida.
http://hantverksgruppen13.blogspot.se/




Detta var mina alster som jag sålde och visade på utställningen






 Ett rum var en utställning om Blåsut Bandy
 Blåsutbröd och gofika



Handspunnet garn, handvävda tabletter mm


 Fika och lotteri

 Min handsömnads utställning där jag har skrivit lite om då och nu inom handsömnad
 
Irenes fina plutte pepparkakshus







Bland besökare satt Eivor och Malin och spann
Klart att vi hade en Tomte också!
 
 
Kreativa kvinnor med fint hantverk, roligt att få vara med i denna grupp med så många olika intressen. Vi har mycket att lära av varandra.

1 kommentar:

  1. Så mye fint her var! ..og det er så koselig å gå på julemarked/messer og se alt det flotte håndarbeidet. :-)

    SvaraRadera