söndag 5 oktober 2014

Knappupprop!

Nu när vi har fått en ny regering så vet man inte vad som kan hända? Tänk om de kommer på att det är på tok för dyrt att ha knappar! Alla knappar skrotas och vi får tryckknappar i plast. Hemska tanke!

Jag är mån om vårt kulturarv och har bestämt mig för att skydda och bevaka knapparna.
Därför har det nu bildats en förening för att ta tillvara våra knappar.

KNAPPENS VÄNNER!


Tänk så många vackra knappar det finns på generationers kappor och klänningar mm. Inte ska de bränna upp på bål!

Har du knappar som du vill skänka till mig så lämna en kommentar och mailadress så tar jag kontakt med dig.

Ni som vill vara med i Knappens Vänner får vara beredd att byta knappar med dina Knappvänner.

Jag har stoppat mina finaste knappar, bara originalknappar i mina egengjorda glasburkar där de ska bevaras för knappfiender.






Fortsättning följer........................det kommer fler knappar i diverse färger som jag har hjälpt undan knappfiender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar