tisdag 12 augusti 2014

Ronnie har semester!

Jag har ett energiknippe till man. Men det är bara positivt, för det blir saker gjorda i och utanför huset. Om jag skulle ha ett hus själv så skulle jag inte veta hälften vad som behövs göras och vad man måste tänka på. Det finns ju elementära göromål, klippa gräs, ta bort spindlar mm :).

När vi kom hem från vår semestertripp då var det slut på stillasittande pga värmen.

Först blev altanen ommålad, nu är den så fin att det bländar för ögonen. Jag plockar bort vissna blad från blommorna och sådana där komplicerade saker under tiden.

När åskvärmen kom blev häcken fin.



När värmen fortsatte så blev plattorna till Våraltanen skrubbade ordentligt
 Han släpade ut en och en till andra sidan häcken för spolning.
 Skrubbade med stålborste och spolade med högtrycken. Ja då svalkade det lite :)
 Mella var med och lärde sig.
 Före och efter. Jätteskönt att detta blev gjort, få bort all ogräs och mossa på plattorna. Nästa vår kan vi sitta där igen och njuta
 Jag servade med vatten, en av mina stora uppgifter i detta projekt.


Inte nog med detta! Det var lika bra att rengöra hela gången när man ändå håller på.


Då gav jag upp!
 
Jag bjöd hit två vänner för att lösa människans komplexbilitet i största allmänhet.
Då behövs det kaffe och paj!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar